Bizonyságtételek az egyház számára, 1. köt. 1., 589-598. O., 059. nap

Oszd meg ezt a posztot:

Az alábbiakban olvasható a második bizonyságtétel, amelyet 1867 májusában írtak és az irodában dolgozó fiataloknak címezték:

Kedves Fiatal Barátok, akik a Battle Creek-i kiadóirodában dolgoznak: Önre hárul egy teher. Többször megmutatták nekem, hogy mindazoknak, akik kapcsolatban állnak Isten munkájával a jelen igazság közzétételével, hogy szétszórják a mező minden részén, keresztényeknek kell lenniük, nem csak névben, hanem tettben és igazságban is. Céljuknak nem csupán a bérekért kell dolgozniuk, hanem mindazoknak, akik ebben a nagy és ünnepélyes munkában részt vesznek, érezniük kell, hogy érdeklődésük fűződik a munkához, és hogy ez részük. Motívumaiknak és befolyásuknak ahhoz, hogy összekapcsolódjanak ezzel a nagy és ünnepélyes munkával, meg kell adniuk az ítélet próbáját. Senkinek sem szabad összekapcsolódnia a kiadvány hivatalával, aki önzést és büszkeséget tanúsít.

Megmutatták nekem, hogy az irodai dolgozóknak nem szabad elengedniük a könnyedséget és az ostobaságot, viccelődve és nevetve. Azok számára, akik az igazság előkészítésével foglalkoznak, hogy eljussanak a mező minden részére, fel kell ismerniük, hogy deportálásuknak megvan a hatása. Ha figyelmetlenek, tréfálkoznak, viccelődnek és nevetnek olvasás közben és az ünnepi igazság közzétételre való előkészítése közben, akkor azt mutatják, hogy a szívük nincs a műben vagy az igazság által szentesült meg. Nem különböztetik meg a szent dolgokat, hanem kezelik az igazságot, amely a jellemet, az égi eredetű igazságot mint közös mesét, mint történetet teszteli, csupán azért, hogy az elme elé kerüljön, és könnyen elpusztuljon.

-590-

Míg Rochesterben láttam, hogy egészségügyi szempontból mindentől tartanunk kell a hivatalt illetően; hogy senki nem csatlakozik hozzá az alapos szellőzés szükségességére. Szobáik túlmelegedtek, a légkört megmérgezték a tüdőből történő kilégzésből származó szennyeződések és egyéb okok. Lehetetlen, hogy elméjük egészséges állapotban legyen, hogy jogosan lenyűgözzék őket a tiszta és szent igazságok, amelyekkel annyi a tennivalójuk, hacsak nem adják meg a megfelelő értéket a menny tiszta, vitalizáló levegőjének.

Megmutatták, hogy ha azok, akik olyan szorosan kapcsolódnak a kinyilatkoztatott igazsághoz, nem adnak különösebb bizonyítékot az életükben arra, hogy jobbá tenné őket az az igazság, amelyet oly állandóan tartanak előttük, ha az életük nem tanúskodik arról, hogy szeretnek az igazság és annak szent követelményei egyre hevesebbek, egyre nehezebbé válnak, és egyre kevésbé érinti őket Isten igazsága és munkája, amíg nem találják magukat nélkülözve Isten szellemének érzelmeiben, akik holtan hatnak az égre az igazság. Az örök dolgokat nem fogják felismerni, hanem a közös dolgokkal alacsony szintre helyezik. Úgy láttam, ez történt az irodával kapcsolatban állókkal, és valamennyien kisebb-nagyobb mértékben elutasítottak ebben a tekintetben.

Láttam, hogy a jelenlegi igazság munkájának mindenki érdeklődését fel kell hívnia. Az igazság nyilvánosságra hozatala Isten elrendelt terve, amely figyelmeztetésként, megvigasztalásként, megrovásként, buzdításként vagy elítélésként szolgál mindazokra, akiknek tudomására hozhatják a néma, hangtalan hírvivőket. Isten angyalai részt vállalnak abban, hogy felkészítsék a szíveket a megjelent igazságok megszentelésére, hogy felkészülhessenek az előttük álló ünnepi jelenetekre. Ebben a hivatalban senki sem elegendő önmagában az igazság közzétételével kapcsolatos ügyek diszkrét kezelésének fontos munkájához. Az angyaloknak a közelükben kell lenniük, hogy útmutatást nyújtsanak, tanácsot adjanak és visszafogják, különben nyilvánvalóvá válik az emberi ügynökségek bölcsessége és bolondsága.

-591-


A kitoloncolás során a szónak és a cselekedeteknek mind abban a hivatalban tartózkodónak, szerénynek, alázatosnak és érdektelennek kell lennie, akárcsak az ő mintájuk, Jézus, a kedves Megváltó. Meg kell keresniük Istent és megszerezniük az igazságot. Az iroda nem a sport, a látogatás, az alapjáratok, a nevető vagy haszontalan szavak helye. Mindenkinek éreznie kell, hogy munkát végeznek a Mesterükért. Ezek az általuk olvasott igazságok, amelyeket a maguk részéről felkészülnek arra, hogy elküldjék az embereknek, irgalomra hívnak, feddések, fenyegetések, figyelmeztetések vagy bátorítások. Ezek munkájukat az élet életének, vagy a halál halálának ízeként végzik. Elutasítás esetén az ítéletnek kell eldöntenie az ügyet. Az irodában mindenkinek imádkoznia kell: „Ó, Isten, tedd világossá ezeket az olyan létfontosságú igazságokat a legszerényebb elmék megértése előtt!

-592-

A szívnek buzgó imádságban kell kimennie, miközben a kezek elfoglaltak, és a Sátán nem talál ilyen kész hozzáférést, és a lélek ahelyett, hogy a hiúságra emelnék, folyamatosan felfrissül, olyan lesz, mint egy öntözött kert. Az angyalok örömmel tölt el, ha ilyen munkások közelében vannak, mert jelenlétüket folyamatosan ösztönzik. Egy hatalom részt vesz a közzétett igazságokon. A mennyei szentélyből származó isteni fénysugarak részt vesznek az elküldött értékes igazságokban, így azok, akik olvasnak, felfrissülnek és megerősödnek, és az igazsággal szemben álló lelkek elítélésre és kényszerítésre szólnak: Ezek a dolgok így vannak; nem lehet őket elmondani.

Mindenkinek éreznie kell, hogy a hivatal szent hely, ugyanolyan szent, mint Isten háza. De Istent megvetette a komolytalanság és könnyedség, amelyet egyesek a munkával kapcsolatban elárulnak. Láttam, hogy külföldről érkező idegenek gyakran csalódottan mentek el az irodából. Minden szenthez társították; de amikor meglátták, hogy az ifjúság vagy más, a hivatallal kapcsolatban álló személyek csak kevéssé súlyosak, szavakban és cselekedetekben gondatlanok, kétségbe ejtette őket, hogy végül is Isten munkája-e, hogy felkészítsenek egy népet a mennybe fordításra .

Isten áldja meg ezt minden érintettnek.

104. fejezet - Konfliktusok és győzelem

Tapasztalatok 1867. április 26-tól 1867. október 20-ig

Visszatértünk északra, és utunk során egy jó találkozót tartottunk West Windsorban, majd miután hazaértünk, Fairplainsban és Orleansban tartottunk találkozókat, és némi figyelmet fordítottunk az építkezés kérdésére is, beültettük a kertünket, és szőlőt, szedret, málnát ültettünk ki. , és eper. Aztán társaságban egy jó küldöttséggel visszatértünk a Battle Creek-i Általános Konferenciára.

-593-

Az utunk első szombatját Orleansban töltöttük, és megfigyeltük a böjtöt. Nagy ünnepség napja volt velünk; arra törekedtünk, hogy megalázkodjunk Isten előtt, és a szellem feszültségével és sok sírással mindannyian buzgón imádkoztunk, hogy Isten megáldjon és megerősítsen bennünket, hogy teljesítsük akaratát a konferencián. Volt némi hitünk és reményünk, hogy fogságunk megfordul ezen a találkozón.

Amikor megérkeztünk a Battle Creekbe, azt tapasztaltuk, hogy korábbi erőfeszítéseink nem teljesítették azt, amit reméltünk. Jelentések és féltékenység még mindig léteztek. Lelkemet intenzív gyötrelem töltötte el, és hangosan sírtam néhány órán át, képtelen voltam visszafogni bánatomat. Beszélgetés közben egy barátom, akivel huszonkét éven át ismerkedtem, olyan velem kapcsolatos beszámolókkal kapcsolatos, amelyeket hallott, hogy extravagánsak vagyunk a kiadási eszközök terén. Érdeklődtem, hol voltunk extravagánsak. Megemlítette egy drága szék megvásárlását. Ezután elmondtam a körülményeket. A férjem nagyon lesoványodott, és rendkívül fárasztó, sőt fájdalmas volt számára, hogy hosszú ideig üldögélt egy közös hintaszékben, és emiatt az idő nagy részében lefeküdt az ágyra vagy pihenőre. Tudtam, hogy ez nem képes arra, hogy erőt szerezzen, és könyörögtem, hogy üljön fel többet,

Kelet felé haladva haldokló apám ágyánál otthagytam férjemet Brookfieldben, New York-ban, míg Uticában rugós, kanapéval ellátott széket kerestem. A kereskedők nem készítették el az általam fizetni kívánt árat, amely körülbelül tizenöt dollár volt, de nagyon jó széket kínáltak nekem, hintázók helyett görgőkkel, harminc dollárért, tizenhétért. Tudtam, hogy ez minden tekintetben a szék. De a testvér, aki velem volt, sürgetett, hogy várjak egy szék elkészítésére, ami csak három dollárral olcsóbb. A tizenhét dollárért felajánlott szék magában hordozta a valódi értéket; de engedtem egy másik ítéletének, vártam, hogy az olcsóbb széket összeállítsák, magam fizettem érte, és elvittem a férjemnek. A Wisconsinban és Iowa-ban megismert, a szék megvásárlásával kapcsolatos extravaganciánkról szóló jelentés. De ki ítélhet el engem? Ha ugyanezt tettem volna újra, akkor azt tenném, amit tettem, azzal a kivétellel: a saját ítéletemre hagyatkoznék, és megvásárolnék egy széket, amely néhány dollárral többe kerül, és megéri a dupláját, amit kaptam. A Sátán néha annyira befolyásolja az elméket, hogy elpusztítja az irgalom vagy együttérzés minden érzését. Úgy tűnik, hogy a vas bejut a szívbe, és mind az emberi, mind az isteni eltűnik.

-594-

Olyan jelentések is eljutottak hozzám, hogy egy húga kijelentette Memphisben és Lapeerben, hogy a Battle Creek-i templom egy cseppet sem bízik White nővér tanúvallomásában. Feltették a kérdést, hogy ez az írásbeli vallomásra vonatkozik-e. A válasz: Nem, nem a közzétett látomásaira, hanem az egyházzal való találkozás során tett tanúságokra, mert élete ellentmond ezeknek. Ismét interjút kértem néhány válogatott, tapasztalt testvérrel, köztük azokkal a személyekkel, akik ezeket a dolgokat terjesztették. Azt kértem, hogy most mutassák meg, hol nem volt az életem összhangban tanításaimmal. Ha az életem olyan következetlen lett volna, hogy indokolttá tennék azt a kijelentést, miszerint a Battle Creek-i templom a legcsekélyebb bizalommal sem rendelkezik a tanúvallomásomban, nem lehet nehéz kérdés bemutatni keresztény nélküli tanfolyamom bizonyítékait. Semmit sem tudtak előterjeszteni a nyilatkozatok igazolására, és bevallották, hogy mindannyian tévedtek a terjesztett jelentésekben, és gyanújuk és féltékenységük megalapozatlan. Szabadon megbocsátottam azoknak, akik megsebesítettek minket, és elmondtam nekik, hogy csak annyit kérnék tőlük, hogy ellensúlyozzam a velünk szemben kifejtett befolyást, és elégedett lennék. Megígérték, hogy ezt megteszik, de nem tették meg.

-595-

Sok más, ellenünk teljesen hamis vagy túlzóan elhangzott jelentésről a konferencia idején szabadon beszélgettek a különböző családok, és a legtöbben gyanakodva néztek ránk, különösen a férjemre. Néhány befolyásoló személy hajlandóságot mutatott arra, hogy összetörjön bennünket. Hiányban voltunk, és a férjem megpróbált eladni laza ingatlant, és úgy gondolták, hogy tévedett ebben. Kijelentette, hogy hajlandó arra, hogy testvérei pótolják tehenünk veszteségét, és ezt súlyos bűnnek tekintették. Ha feltételezzük, hogy a Battle Creek-i ingatlanunk ugyanolyan jó, mint amennyit eladtak, Greenville-ben vásároltunk és kezdtünk építkezni. De nem tudtuk eladni a Battle Creek-i ingatlant, és szűk helyzetünkben férjem különböző testvéreknek írt pénzt bérelni. Ezért elítélték és a pénz megszerzésének bűnével vádolták meg. És ebben a munkában a legaktívabb miniszter testvér hallatszott: „Nem akarjuk, hogy E testvér megvegye White testvér helyét, mert a pénzét az Egészségügyi Intézetnek akarjuk.” Mit tehetnénk? Semmiképpen sem fordulhatunk meg, de minket hibáztattak.

Csak hatvanöt órával azelőtt, hogy a férjemet lesújtották, éjfélig állt az imaházban, és háromszáz dollárt kért, hogy fejezze be a ház kifizetését; és hogy felhívja a hívóerőt, tíz dollárral saját maga és ugyanannyi számomra vezette az előfizetést. Éjfél előtt az összeg majdnem összegyűlt. Ennek az egyháznak az idősebbje régi barát volt, és rendkívüli helyzetben és barátságtalan állapotban a férjem írt neki, kijelentve, hogy hiányban vagyunk, és ha az egyház most vissza akarná adni azt a húsz dollárt, akkor megkapnánk. A konferencia idején ez a testvér felhívott minket, és súlyos hibát követett el. De mielőtt a házunkba érkezett, számba vett legalább az általános fertőzéssel kapcsolatos eseteket. Ezeket a dolgokat éreztük a legélénkebben,

-596-

Mielőtt visszatértünk a konferenciáról, Andrews testvérek, Pierce és Bourdeau egy különleges imádsági időszakot tartottak házunkban, amelyben mindannyian nagy áldást kaptunk, különösen a férjem. Ez bátorságot adott neki, hogy visszatérjen új otthonunkba. Ezután megkezdte éles szenvedéseit a fogaitól, a munkánkról is beszámoltunk a Szemlében. Csak egy hétig hagyta abba a prédikálást fogatlan állapotában, de Orange és Wrightnál dolgozott, otthon volt a templom, Greenbushban és Bushnellben, prédikált és keresztelt, mint korábban.

Miután visszatértem a konferenciáról, nagy bizonytalanság támadt bennem Isten ügyének boldogulása kapcsán. Kétségek voltak a fejemben, ahol még hat hónapja sem volt. Úgy tekintettem Isten népére, mint aki részt vesz a világ szellemében, utánozza divatját, és meghaladja hitünk egyszerűségét. Úgy tűnt, hogy a Battle Creek-i templom visszalép Istentől, és lehetetlen volt felkelteni érzékenységüket. Az Istenről adott tanúvallomások a legkevesebb befolyást gyakorolták, és a mező bármely részén a legkevésbé figyelték meg őket Battle Creekben. Remegtem Isten ügyéért. Tudtam, hogy az Úr nem hagyta el népét, hanem hogy bűneik és gonoszságaik elválasztották őket Istentől. A Battle Creeknél a mű nagy szíve. Minden lüktetést a test tagjai éreznek az egész mezőn. Ha ez a nagy szív egészségben van, akkor egy létfontosságú vérkeringés érezhető lesz a szombatőrök testén keresztül. Ha a szív beteg, a munka minden ágának bágyadt állapota igazolja a tényt.


„Kedves White testvér: Isten áldása legyen veled, és ezek a sorok még mindig boldogulnak és javulnak az egészségedben és a szellemi erejükben. Nagyon hálás vagyok az Úrnak irántad tanúsított jóságáért, és bízom abban, hogy még mindig tökéletes egészséget és szabadságot élvezhetsz az utolsó üzenet hirdetésében.

„Figyelemre méltó álmom volt rólad és White nővérről, és kötelességemnek érzem, hogy emlékeim szerint ugyanezt hozzád kapcsoljam. Azt álmodtam, hogy összefüggésben vagyok White nővérrel, valamint annak értelmezésével, amelyet szintén nekem kaptak az álomban. Amikor felébredtem, valami arra késztetett, hogy keljek fel és írjam le az összes adatot, nehogy elfelejtsem őket; de ezt elhanyagoltam, részben azért, mert fáradt voltam, másrészt mert azt hittem, hogy ez nem más, mint egy álom. De látva, hogy még soha nem álmodtam rólad, és hogy ez az álom olyan intelligens és olyan szoros kapcsolatban állt veled, arra a következtetésre jutottam, hogy el kell mondanom neked. Csak a következőkre emlékszem rá:

- Egy nagy házban voltam, ahol volt egy szószék, amely némileg hasonlított a gyülekezeti házainkhoz. Rajta sok lámpa égett. Ezeknek a lámpáknak állandó olajellátásra volt szükségük, és sokan foglalkoztunk olajszállítással és töltéssel. White testvér és társa szorgalmasan foglalkoztak egymással, és észrevettem, hogy White nővér több olajat öntött be, mint bárki más. Aztán Fehér testvér egy ajtóhoz ment, amely egy raktárba nyílt, ahol sok hordó olaj volt. Kinyitotta az ajtót és bement, mire White nővér követte. Ekkor jött egy társaság férfi, nagy mennyiségű, koromnak tűnő fekete holmival, és mindezt White testvérre halmozta, teljesen eltakarva őket. Nagyon szomorúnak éreztem magam, és izgatottan néztem, hogy lássam ezeknek a dolgoknak a végét. Láttam W. testvért és nővért. mindketten keményen dolgoznak, hogy kijussanak a korom alól, és hosszú küzdelem után olyan fényesen jöttek ki, mint valaha, és a gonosz emberek és a korom eltűntek. Aztán White testvér és nővér minden eddiginél szívélyesebb módon foglalkozott a lámpák olajellátásával, de W. nővér továbbra is elsőbbséget élvezett.

-598-

„Azt álmodtam, hogy a következőképpen értelmezik: A lámpák a maradék embereket képviselik. Az olaj volt az igazság és a mennyei szeretet, amelyből Isten népének állandó ellátásra van szüksége. A lámpák ellátásával foglalkozó emberek Isten szolgái voltak, akik az aratáson munkálkodtak. Különösen azt, hogy kik voltak a gonosz társaság, nem tudtam megmondani, de az ördög mozgatta őket, akik gonosz hatásukat kifejezetten White testvér és nővér ellen irányították. Ez utóbbiak egy évszakon át nagy szorongásban voltak, de végül Isten kegyelme és saját komoly erőfeszítéseik által szabadították meg őket. Aztán végül Isten hatalma rajtuk nyugodott, és kiemelkedő szerepet játszottak az irgalmasság utolsó üzenetének hirdetésében. De White nővér gazdagabb mennyei bölcsességgel és szeretettel rendelkezett, mint a többi.

„Ez az álom inkább megerősítette abban a bizalmamban, hogy az Úr kivezet téged és befejezi a megkezdett helyreállítási munkát, és hogy még egyszer élvezni fogod Isten szellemét, mint a múltkor, igen, bőségesebben. Ne felejtsük el, hogy az alázat az ajtó, amely Isten kegyelmének gazdag készleteihez vezet. áldja meg az Úr téged, társadat és gyermekeidet, és adjon nekünk találkozást a mennyei országban. A tiéd a keresztény szeretet kötelékében.

- John Matteson.

„Oakland, Wisconsin,

1867 július 15. ”

Bizonyságtételek az egyház számára, 1. köt. 1 589-598